Yapay zeka, toplumsal medya ve interneti nasıl bozuyor?

HomeBilim & Teknoloji

Yapay zeka, toplumsal medya ve interneti nasıl bozuyor?

Colosseum’un su parkına dönüştüğü görsellerden ünlülerin tartışmalı durumlarda gösterildiği fotoğraflara kadar, AI içerikleri toplumsal medyada süratle yayılıyor. Pekala tüm bu yaşananlar, interneti büyük bir çöplüğe mi dönüştürecek?

Tartışma yaratan gelişme: Yeni ChatGPT modeli, artık roman da yazacak!
Google’ın son adımları, önemli sitelerin batmasına mı neden oluyor?
Bilgisayarı güçlü olanın savaş kazanacağı dünyaya merhaba!

Son yıllarda yapay zeka teknolojilerinin gelişmesi, toplumsal medya üzerinde süratle yayılan, gerçekle ilgisi olmayan içeriklerin sayısını artırdı. Artık Colosseum’un su parkına dönüştüğü görsellerden ünlülerin tartışmalı ortamlarda gösterildiği fotoğraflara kadar pek çok manipüle edilmiş içerikle karşılaşmak sıradan bir hale geldi.

Yapay zeka tarafından üretilen bu içerikler, toplumsal medyanın bilgi ekosistemi üzerindeki tesirinin sorgulanmasına sebep oluyor. Yapay zeka kaynaklı içeriklerde en büyük sorun, inanılmaz ölçüde içeriğin süratle internet üzerinde yayılması olarak öne çıkıyor. Artık herkes, kolaylıkla erişebileceği yapay zeka araçlarını kullanarak kendi görsellerini oluşturabiliyor ve bunları paylaşabiliyor. Bu içerikler genel olarak üç ana kategoride sınıflandırılıyor:

  • İşlevsiz ve Gereksiz Kullanımlar: Yapay zeka araçlarıyla üretilen birtakım içerikler, rastgele bir yenilik yahut katkı sağlamadan, zati hazır görsellerle yapılabilecek sıradan süreçler için kullanılıyor.
  • Bir öteki küme, dikkat çekmek ve insanların yansısını toplamak gayesiyle üretilen manipüle edilmiş görsellerden oluşuyor. Bu usul içerikler, toplumsal medyada süratle yayılan yapay zeka üretimlerinin en tehlikeli örnekleri olarak kıymetlendirilebilir.
  • Hoş ve Eğlenceli Paylaşımlar: Neyse ki yapay zeka araçları sırf makûs gayeli kullanılmıyor. Birtakım kullanıcılar, bu araçlarla ürettikleri güzel görselleri toplumsal medyada paylaşmayı tercih ediyor.

Yapay zeka teknolojisi, markalar tarafından reklam ve pazarlama kampanyalarında da kullanılmaya başlandı. Lakin bu kampanyaların sırf küçük bir kısmı sahiden kaliteli, izinlere uygun ve dikkatli bir halde insan eliyle düzenlenmiş içerikler oluşturuyor. Tesirli kampanya örnekleri epeyce az olsa da, bu teknolojiyle yaratılan birtakım içerikler yüksek muvaffakiyet sağlıyor.

Yapay zeka neden “sıradanlaşıyor?”

Ne yazık ki, günümüzdeki pek çok yapay zeka çalışmasının, sırf “mümkün olduğu için” yapıldığı görülüyor. Toplumsal medyada oluşturulan yapay zeka içeriklerinin birden fazla, bir gayeye hizmet etmeyen, yenilik sunmayan ve sırf teknolojinin varlığı nedeniyle üretilmiş üzere görünüyor. Bu durum sırf toplumsal medyayla hudutlu kalmıyor; teknoloji şirketleri de kullanıcıların gereksinimlerini karşılamak yerine eserlerine “AI” etiketini eklemeyi tercih ediyor.

Yapay zeka ile üretilen içeriklerin en tehlikeli tesirlerinden biri, yanlış bilginin toplumsal medya üzerinden yayılma suratını artırması. Esasen toplumsal medya yanlış bilgilerle dolu bir yerken, yapay zeka araçları bu bilgileri çok daha inandırıcı hale getiriyor. İnternet üzerindeki datalarla beslenen yapay zeka algoritmaları, yanlış bilgi kampanyalarını destekleyerek, bu sorunu daha önemli bir düzeye taşıyor.

Kaynak: Chip

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS:
sex hikaye